لوتوس

جزئیات احتمالی از جانشین جذاب لوتوس اسپریت

لوتوس با رونمایی از ۵ خودروی مفهومی در نمایشگاه پاریس ۲۰۲۰ همه را شوکه کرد. باور اینکه ۱۰ سال از آن زمان گذشته سخت است! یکی از این خودروها پیش‌نمایش نسل بعدی اسپریت بود و گفته می‌شد که این خودرو در سال ۲۰۱۳ وارد بازار خواهد شد اما هرگز این‌گونه نشد. خودرویی که مشاهده می‌کنید هنوز هم پس از گذشت یک دهه محصولی جذاب به نظر می‌رسد.

اگر به یاد داشته باشید کانسپت سال ۲۰۱۰ لوتوس از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری ساخت تویوتا/لکسس و سوپرشارژر لوتوس استفاده کرده و قدرت ۵۵۰ اسبی در نسخه پایه و قدرت ۶۲۰ اسب بخاری در اسپریت R داشته است. اتوکار می‌گوید نسخه تولیدی اسپریت از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری گرفته شده از شرکای ژاپنی استفاده خواهد کرد اما سیستم هیبریدی نیز به آن متصل خواهد شد. همچنین گفته شده در الکتریکی شدن این خودرو از تجارب ولوو استفاده خواهد شد.

اتوکار می‌گوید جانشین مدرن اسپریت قدرت فراتر از ۵۰۰ اسب بخار خواهد داشت و اوورا ۴۱۰ را از این نظر پشت سر خواهد گذاشت. گفته می‌شود جانشین اسپریت آخرین خودرویی است که از همان پلتفرم اوورا استفاده خواهد کرد و یک پله بالاتر از آن قرار خواهد گرفت.

این خودروی پیشرانه وسط با کابینی دو نفره و فضای بار زیاد تولید خواهد شد تا عنوان جادارترین لوتوس بازار را یدک بکشد. همانند دیگر محصولات این برند بریتانیایی، جانشین اسپریت محصولی راننده محور خواهد بود و تمامی قوانین آمریکا و چین را رعایت خواهد کرد تا جذابیتی جهانی داشته باشد.

محصول جدید و اسپورت لوتوس ظاهراً در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی و چند ماه بعد نیز فروشش شروع خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا همان نام اسپریت برای جانشین این خودرو بکار خواهد رفت یا خیر اما لوتوس با تولید آن فاصله بین الیزه و اوورا را پر خواهد کرد. این خودروها چندین سال است که در بازار حضور دارند و قطعاً تولید محصولات جدید به بهبود فروش لوتوس کمک خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    این جور ماشینا با اینکه جذاب و زیبا هستن ولی اصلا کاربردی نیستن و معمولا مشتریان کمی دارن اونایی هم دارن خیلی سواری ازش نمیگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3541 ديدگاه)

    انگاری هوندا و لامبو ریختی تو مخلوط کن یکمی نمک لوتوس ریختی روش دگمه رو زدی ولی برقها رفته ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    به نظر من سلیقه ایه بعضیا دوست دارن بعضیا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. OMID

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    اول تیتر اشتباه نوشتید نمایشگاه پاریس 2020

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شاپور

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (296 ديدگاه)

    میشه با یک چهارم پول این خودروهای نژاد اسپرت اروپایی گران قیمت ، یک کوروت هیولای آمریکائی گرفت و سر و سامانی به روح و روان خود داد ??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا