فورد

معرفی فورد F150 لایتنینگ، استفاده از نامی قدیمی برای پیکاپی الکتریکی

فورد سرانجام رسماً از F150 الکتریکی پرده‌برداری کرده است. برای این خودرو که نخستین پیکاپ الکتریکی فورد محسوب می‌شود، نام لایتنینگ انتخاب شده است یعنی نامی که چند دهه پیش برای نسخۀ پرفورمنس خیابانی F150 استفاده می‌شد. بررسی این پیکاپ جدید را با مهم‌ترین بخش آن یعنی قوای محرکه آغاز می‌کنیم. F150 لایتنینگ در دو نسخهٔ SR (برد استاندارد) و ER (دوربرد) ارائه می‌شود که هردو به دو موتور الکتریکی (یکی در جلو و یکی در عقب) مجهز هستند.

مجموع قدرت این دو موتور در نسخهٔ SR برابر با ۴۲۶ اسب بخار و در نسخهٔ ER معادل ۵۶۳ اسب بخار است درحالی‌که گشتاور آن‌ها در هردو نسخه یکسان و برابر با ۱۰۵۰ نیوتن متر خواهد بود. فورد هنوز ظرفیت پکیج باطری‌های لیتیوم یونی این نسخه‌ها را اعلام نکرده اما میدانیم که نسخهٔ SR با هر بار شارژ می‌تواند تا ۳۷۰ کیلومتر و نسخهٔ ER تا ۴۸۰ کیلومتر را طی کند. به گفتهٔ فورد، باطری‌های نسخهٔ ER، بزرگ‌ترین پکیج باطری محسوب می‌شود که این شرکت تاکنون ارائه کرده است.

بسته به نوع باطری‌ها، شارژر F150 لایتنینگ متفاوت خواهد بود. نسخهٔ SR با یک شارژ ۱۱.۳ کیلوواتی ارائه می‌شود درحالی‌که نسخهٔ ER به شارژر دوگانه با ظرفیت حداکثر ۱۹.۲ کیلووات مجهز شده که برای ارائهٔ سریع‌ترین زمان شارژ ممکن در محدودهٔ شارژرهای استاندارد SAE طراحی شده است. برای لایتنینگ SR یک شارژ خانگی ۴۸A هم قابل سفارش است که از ۱۵ تا ۱۰۰ درصد باطری‌ها را ظرف حدود ۱۰ ساعت شارژ می‌کند. در همین حال، نسخهٔ ER می‌تواند به شارژر خانگی ۸۰A متصل شود که زمان شارژ از ۱۵ تا ۱۰۰ درصد را به ۸ ساعت کاهش می‌دهد. با استفاده از شارژرهای سریع عمومی هم می‌توان از ۱۵ تا ۸۰ درصد از باطری‌های F150 لایتنینگ را ظرف ۴۰ دقیقه شارژ کرد.

فورد برای F150 لایتنینگ نرم‌افزاری بنام «برد هوشمند» را هم طراحی کرده که با در نظر گرفتن مواردی مثل میزان بار یا بکسل برای سنجش دقیق‌تر، برد باقیمانده را نشان می‌دهد. در همین حال، پیکاپ الکتریکی فورد از سیستمی بنام «انرژی پشتیبان» هم برخوردار است که امکان استفاده از انرژی موجود در باطری‌ها برای تأمین برق خانه در مواقع قطع برق را فراهم می‌کند. این سیستم با خروجی حداکثر ۹.۶ کیلووات انرژی، در نسخهٔ ER با شارژ کامل باطری‌ها می‌تواند تا سه روز برق خانه را تأمین کند. علاوه بر این، در قسمت بار، کابین و صندوق جلوی لایتنینگ هم ۱۱ خروجی برق تعبیه شده که می‌تواند انرژی همه‌چیز از تلویزیون و بلندگو گرفته تا دوچرخه‌های برقی را تأمین کند.

پکیج‌های باطری F150 لایتنینگ که در زیر کابین سرنشینان نصب شده و به سیستم خنک‌کنندهٔ تقویت‌شده مجهز هستند، به‌طور خاص برای این پیکاپ الکتریکی طراحی شده‌اند. فورد همچنین مطمئن شده است که این باطری‌ها می‌توانند در شرایط سخت مثل یدک کشی تریلرهای سنگین یا آفرود دوام بیاورند. به گفتهٔ این شرکت، این پکیج‌های باطری برای کل عمر پیکاپ طراحی شده‌اند.

اما با همهٔ این‌ها، دقیقاً مثل زمانی که فورد از نام موستانگ برای یک کراس‌اوور الکتریکی استفاده کرد، استفاده از نام جذاب و پرافتخار لایتنینگ برای یک پیکاپ الکتریکی هم احتمالاً با انتقاداتی مواجه خواهد شد زیرا دو نسل F150 لایتنینگ قبلی، پیکاپ‌های اسپرتی بودند که با ارتفاع کم تعلیق، انتقال قدرت محرک عقب و پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ قدرتمند، بیشتر برای پرفورمنس جاده‌ای طراحی شده بودند؛ اما بااین‌وجود، این بدان معنا نیست که F150 لایتنینگ جدید خودروی جذابی برای رانندگی نخواهد بود زیرا نسخهٔ ER این پیکاپ با برخورداری از قدرت و گشتاوری بیشتر از هر F150 دیگر، ظرف حدود ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که از همهٔ پیکاپ‌های بنزینی حال حاضر بازار سریع‌تر است.

F150 لایتنینگ همچنین اولین پیکاپ سری F محسوب می‌شود که از سیستم تعلیق عقب مستقل بهره می‌برد. این ویژگی موجب کاهش قابل‌توجه وزن غیر فنر سوار خودرو و همین‌طور بهبود هندلینگ و راحتی می‌شود. این پیکاپ الکتریکی می‌تواند تا حداکثر ۹۰۰ کیلوگرم بار را حمل و تا ۴.۵ تن را یدک بکشد. علاوه بر این، فورد در جلوی F150 لایتنینگ هم بزرگ‌ترین صندوق بار جلو را با ظرفیت ۴۰۰ لیتر و حداکثر ۱۸۰ کیلوگرم بار تعبیه کرده است.

تفاوت‌های ظاهری F150 لایتنینگ با نسخه‌های درون‌سوز اندک هستند اما همین تغییرات کافی است تا بتوان سریعاً قوای محرکهٔ الکتریکی آن‌را تشخص داد. یکی از این ویژگی‌ها، نوار LED جدیدی است که در تیپ‌های بالایی لاریات و پلاتینوم در بالای جلوپنجره کشیده می‌شود. در همین حال، سه طرح جلوپنجرهٔ مختلف برای خودرو قابل سفارش خواهد بود درحالی‌که به‌منظور کاهش ضریب درگ، کاپوت و رکاب‌های جانبی هم از نو طراحی شده‌اند. در عقب لایتنینگ هم چراغ‌هایی مشابه نسل قبلی F150 دیده می‌شود که نواری باریک از بالای آن‌ها تا روی درب قسمت بار کشیده شده است. به گفتهٔ فورد، خریداران از F150 الکتریکی انتظار خودرویی مدرن و پیشرفته را داشته‌اند اما نمی‌خواستند این پیکاپ مثل یک کشتی فضایی به نظر برسد و به همین دلیل، طراحان کاملاً به DNA پیکاپ‌های فورد وفادار مانده‌اند.

لایتنینگ اولین F150 است که به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC4A مجهز شده است. این سیستم که از طریق یک نمایشگر عظیم ۱۵.۵ اینچی ارائه می‌شود، از قابلیت کنترل صوتی، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، ناوبری و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار است. برای این پیکاپ الکتریکی، سیستم خودران سطح دو «بلوکروز» فورد هم قابل سفارش است که بیش از ۱۶۰ هزار کیلومتر از بزرگراه‌های ایالات‌متحده و کانادا را پوشش می‌دهد.

فورد F150 لایتنینگ در چهار تیپ مختلف ارائه خواهد شد که قیمت پایهٔ آن از رقم شگفت‌انگیز ۳۹,۹۷۴ دلار آغاز می‌شود و در بالاترین نسخه‌ها به ۹۰ هزار دلار می‌رسد. این در حالی است که پیکاپ الکتریکی فورد مشمول اعتبار ۷,۵۰۰ هزار دلاری فدرال هم می‌شود که قیمت پایهٔ آن‌را به زیر ۳۲,۵۰۰ دلار می‌رساند. خریداران هم‌اکنون می‌توانند با واریز ۱۰۰ دلار در وب‌سایت فورد، این پیکاپ الکتریکی را سفارش دهند. انتظار می‌رود F150 لایتنینگ از بهار آینده راهی بازار شود.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    بسیار عالی
    اول اینکه برای کار های شهری خیلی خوبه ، نه مصارف جاده ایی و بلند مدت.
    بعدش خرید نسخه فول با قیمت ۹۰ هزار دلار که اصلا منطقی نیست .
    با ۹۰ هزار دلار که گزینه های خیلی بهتری هستن .
    مثل ماشین های رم ، ۳۵۰۰ که خداشون هست.
    با سیلورادو HD .
    با تایر های عقب دوال.
    ولی نسخه های پایه یا نسخه دور برد پایه خوب است .
    یه ده سال دیگه شاید بشه بهش بیشتر نگاه کرد.
    شاید هم ۲۰ سال دیگه .

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. زیزیگولو

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4800 ديدگاه)

      محمد فورد F150 سلطان بی تاج و تخت پیکاپها???? …. البته این روزا پیکاپ فول‌ سایز با قابلیتای آفرود کم نداریم (مخصوصاً آمریکاییا) ولی البته ژاپنیا هم همیشه تو این زمینه حرفایی واسه گفتن داشتن (مخصوصاً با هایلوکس)

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. محمد رستمی نژاد

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        ولی رَم از لحاظ قابلیت بهتر است.
        برسی هایی که خوندم ، رَم دَست برتر را داشت زیزیگولو.

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. زیزیگولو

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4800 ديدگاه)

          آمریکاییا همشون عالی هستن ولی خُب سلیقه ها متفاوته …. به نظر من تفاوتاشون خیلی کمه و شونه به شونه دارن رقابت میکنن

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        البته یه نکته داره زیزیگولو جان
        کلاس پیکاپ‌ها فقط در آمریکا گرم هستند و در جاهای دیگر کمتر از این غول‌ها استفاده میکنند به سبب سایز بزرگی که دارند و رانندگی را در هر جایی جز آمریکا سخت میکنه !

        اما سوالی که برایم پیش آمده اینه که خب وقتی این خودرو میتونه برقی یک خانه‌ی کامل را در حدود ۲ تا ۳ روز تامین کنه و باتری‌هایش قدرت زیادی دارند ، پس چرا نمیتوانند میدان مسافتش را بیشتر کنند مثلاً تا حدود ۲۰۰۰ کیلومتر برد داشته باشند تا بشه باهاشون بدون دغدغه سفر بین شهری رفت !!!

        اما نکته‌ی جالبش ، صندوق جلویش است که کاربرد این خودرو را بسیار بالاتر برده !

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. زیزیگولو

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4800 ديدگاه)

          نوید همه اینایی که گفتی درسته …… غولای خودروسازی آمریکایی باعث شدن همه دنیا این کشورو بعنوان زادگاه اصلی پیکاپای جهان بشناسن چون کمپانیای خودروسازی این کشور بـه شکل تخصصی و نه فقط واسه فتح بازارای هدف، که بخاطر قدرتنمایی در برابر بقیه کمپانیای خودروسازی جهان اقدام بـه طراحیو توسعه پیکاپای جدید میکنن ولی در مقابلش فرغون سازای مـا نه بـه فکر نزدیک شدن بـه خودروسازای آمریکایی و ژاپنی هستن و نه توان رقابت با اونها رو دارن و بـه قدری ضعیف عمل کردن کـه متاسفانه الآن حتی تعداد زیادی از قطعات ماشینایی مثل نیسان زامیاد هم از کشور چین وارد میشه!!!! پیکاپایی مثل فوتون یا آریسان هم که از محصولات مونتاژی ایرانخودرو هستن اصلاً شرایط مناسبی از نظر کیفیت تولید و فروش ندارن و بقیه داخلیا هم به همین شکل

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          زیزیگولو جان

          خودروسازان ما را که اصلاً بی‌خیال !

          آن‌ها که خودروساز نیستند ، بنگاه‌داران مافیایی و چپاول جان و مال ملت هستند !

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Roham

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (727 ديدگاه)

    الکتریکی شدن صنعت خودرو واقعیتی دردناکه که دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره?

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      فرق داره بِرِسی یا نَزارَم بِرِسی.

      موافقم 1
      مخالفم 3
  3. Philipp

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    نمی دونم از کجا آیه اومده که حتما باید چراغ هارو متصل طراحی کنن

    بحث فوردم نیست کلا همه افتادن توش

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. محمد رستمی نژاد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      آیه‌ ایی نازل شده است به نام مُد که اطاعت از اَمرَش واجب بر هر طراح و شرکتی است.

      موافقم 1
      مخالفم 6
    2. mohsen.g

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (180 ديدگاه)

      تو خودروهای درون سوز که از باتری های کوچکی جهت استارت الکتریکی و تجهیزات برقی خودرو استفاده می‌شود همواره محدودیت های توان الکتریکی لوازم مصرفی وجود داشت… اما تو خودروهای الکتریکی با توجه به ظرفیت بالای باتری ها این محدودیت ها وجود نداره و طراحان سعی می‌کنند از چراغ ها و ال ئی دی ها نهایت استفاده رو ببرند که اتفاقا خیلی هم زیبا میشه… شاید تو عکسها زیبایی شون قابل فهم نباشه ولی اگه از نزدیک این خودروها رو ببینید متوجه میشید دلیل جاگذاری این چراغ های متنوع چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Philipp

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        من نمیگم که زیبا نیستند
        تکراری شده اند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. زیزیگولو

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    وقتی در مورد پیکاپ حرف میزنیم اصلی‌ ترین ویژگی‌ که به ذهنمون ‌میرسه قدرت اوناست واسه اینکه پیکاپا به‌ خاطر نوع کاربری که دارن باید قوی باشنو بتونن بارای سنگین رو جا‌بجا کن چون یه ماشین اسپورت حتی اگه قدرت زیادیم نداشته باشه میتونه با دارا بودن سایر ویژگیا‌ به یه ماشین محبوبو پرفروش تبدیل بشه ولی وقتی در مورد پیکاپا حرف میزنیم همه چیز تو قدرت اونا خلاصه میشه

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      اگر بنا بر قدرت و بار حمل شده باشه که نیسان آبی خودمان تا ۴ تن را به راحتی حمل میکند !

      چند سال پیش بود که یک مقایسه‌ی جالبی داشتند از کارایی و قیمت نیسان گاوی آبی با پیکاپ‌های آمریکایی که در تمام زمینه‌ها نیسان گاوی آبی برتر بود ? !!!
      اما حقیقتاً اگر بر مبنای طرح جدولی کاربری همچون رامین چانگانی در نظر بگیریم ، نیسان گاوی آبی خودمان برتر هست ، چون ارزان‌تر هست ، قطعاتش در هر کوچه خیابانی پیدا میشود ، تعمیراتش راحت هست ، کاربری بسیار بالایی دارد که البته صبح به صبح نون هم میخرد اگر مدل آپشنالش را بخریم !!!
      رامین چانگانی میگفت چانگان از تمام آلمانی‌ها ژاپنی‌ها کره‌ای‌ها آمریکایی‌ها بهتر هست چون آپشن داره و چهارتا چرخ داره که راه میره و بقیه پول برندشون را میگیرند اما چانگان پول کارایی‌اش را میگیرد !

      رامین جان ، اینجاست که به حرف شما رسیدم و حق میدم !!!

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. زیزیگولو

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4800 ديدگاه)

        شاهکار صنعت خودروسازی ایران و حتی جهان رو باید سایپا 151 دونست!!!! کـه ارزون‌ ترین وانت موجود تو ایران هستش و فقط 71 اسب‌ بخار قدرت داره و حداکثر توان حمل بارش بـه زور بـه ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلو میرسه!!! این در حالیه کـه پیکاپای غول‌ پیکر آمریکایی بـه آسونی توان حمل 15 تن بار رو دارن

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          زیزیگولو جان

          اگر اشتباه نکنم ، تحمل حمل ۱۵ تن بار را ندارند ، بلکه کشش حمل ۱۵ تن با را دارند !
          مثلاً یدک‌کش یا کمپری که به پشت خودرو وینچ میشه را تا ۱۵ تن میتوانند بکشند و اون جوری نیست که بتوانند به مانند نیسان آبی ، کالایی را در تناژ بالا حمل کنند !

          این را چند سال پیش در یک مقاله‌ای خواندم که اگر اشتباه نکنم طنز تلخی هم بود که در مجله‌ی خودرو نوشته شده بود !

          موافقم 1
          مخالفم 2
        2. " Swedish Arrogant Tiger "

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          روجه حسابی “بـه آسونی توان حمل ۱۵ تن بار رو دارن”؟
          15 تن بار یک کامیونه نه پیکاپ ها.

          موافقم 0
          مخالفم 4
        3. زیزیگولو

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4800 ديدگاه)

          Swedish Arrogant Tiger
          نمونه هایی از دوج رم تو بازارای آمریکا هستن که فروش بالاییم دارن و فقط واسه کارای سنگین ساخته شدن که بهشون میگن Heavy Duty و گشتاورشون 1355 نیوتون متر هستش و قدرت کشیدن بار با وزن 35 هزار پوند یا 15875 کیلوگرم برابر با ۱۵/۸ تن رو دارن

          https://www.aparat.com/v/nt4su/%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%AA_%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA_%D8%AF%D9%88%D8%AC_%D8%B1%D9%85_%D8%AF%D8%B1_%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86_%D8%A8%D8%A7%D8%B1_15_%D8%AA%D9%86%DB%8C

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. زیزیگولو

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4800 ديدگاه)

          نوید فکر نکنم کشیدن با حمل کردن زیاد تفاوتی داشته باشه ….. چون به هر حال موضوع اصلی جابجایی بار هستش که انجام میشه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        5. NAVID۰۰۹۸

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          چرا
          تفاوت دارد ، بسیار هم تفاوت دارد !

          شما خودتون گفتید یدک‌کشی !

          یدک‌کشی فرق داره با حمل بار در قسمت بار !

          اگر کلیپ‌های تبلیغات پیکاپ‌ها و suv ها را ببینید ، برخی‌ها حتی هواپیمای بوئینگ یدک کشیده‌اند یا کامیون و ۱۸ چرخ !

          کلیپ‌هاش حتی در ایران هست که هایلوکس جرثقیل در تهران میکشه یا لندکروزری که ۱۸ چرخ با خودش میکشه !

          کشورهای جهان اول ، اکثریت با کمپر یدک‌کش به سفر میروند و فرق میکند با اون سفری که ما در ذهن داریم !
          حتی برای سفرهای یک روزه هم با کمپر کوچک یا بزرگ میروند و این به دلیل این هست که قدرت خرید بالایی دارند و هزینه‌ی متل یا هتل بالاست !!!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        6. " Swedish Arrogant Tiger "

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          دوست عزیز جناب زیریگولو

          حمل بار با کشیدن بار (یدک کشی) دو مقوله متفاوت هست و از اساس با هم فرق داره اون چیزی که شما گفتی و فیلمش رو هم گذاشتی کشیدن هست، اون رم 15 تن رو به عنوان کشنده جابجا میکنه و ظرفیت حمل بار یا پی لود اون باید چیزی حدود 3.5 تن باشه. وگرنه اون کامیونی که 15 تن بار میزنه براحتی 40 تن هم یدک کش میکنه!

          موافقم 1
          مخالفم 1
        7. زیزیگولو

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4800 ديدگاه)

          Swedish Arrogant Tiger و نوید ، این حرفتون اشتباهه چون اگر به فرض مثال با همین دوج رم و بار ۱۵ تُنی بری بیرون از شهر و بخوری به سینه کشی (سر بالایی) مطمئناً دوج رم با دنده سنگینتر‌ میتونه به راهش ادامه بده درست مثل یه کامیون چون مطمئناً کمپانی سازنده این مدل از دوج رم فکر اینجاشو هم کرده ……….. تو جاده کفی حتی یه پیکان وانتم میتونه یه کامیون رو بکشه ((دیدم که میگم)) ولی تو سینه کشی هرگز از پس این کار برنمیاد و بطور کلی این رو میخاستم بگم که تفاوت قائل شدن بین کامیونهای ده چرخ و شیش چرخ با تریلی اینجوری که شما میگین از پایه و اساس اشتباه هستش

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. Amirreza

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        این نیسان آبی قوانین فیزیک و شیمی و زیست و ریاضیو همرو با هم عوض کرده ?

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ????

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. Amirreza

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        ما با نیسان آبی علم باربری را به جهانیان آموختیم ، ما با نیسان آبی دنیا را متحیر کردیم ، ما توانستیم در سال ۱۴۰۰ گارد جلو را برای نیسان آبی نصب کرده و بارری دیگر خودمان را به جهانیان ثابت کنیم ، حالا یه کف مرتب به افتخار خودموووووووووووووووون ??

        موافقم 1
        مخالفم 1
  5. بهنام

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (984 ديدگاه)

    چه قیمت خوبی داره ?
    روز به روز خودروهای الکتریکی دارن جذاب تر میشن ولی بازم به پای نسخه های بنزینی نمیرسن F150 ی رپتور کجا این کجا حالا هر چقدرم خوب باشه ?
    بنظرم تولید اینا در کنار نسخه های بنزینی باشه خوبه و نباید منجر به تولید نشدن بنزینی ها بشن
    کسی که میخواد از رانندگی‌ لذت ببره بنزینی و کسی که فقط کار و عملکرد براش مهمه الکتریکی
    آینده غیر قابل پیش بینیه ولی اینطور که بنظر میرسه روز به روز به پایان راه خودروی های بنزینی نزدیک تر میشیم
    امیدوارم به عنوان خودروهای سفارش بازم تولید بشن و از شنیدن صدای یه V8 یا حتی L4 محروم نشیم ?

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      ما که از لحظه تولد از شنیدن صدای ماشین ها محروم بودیم.
      چون توی جهنم خودرویی بودیم.
      تا بعدا ……

      موافقم 1
      مخالفم 4
  6. محمد رستمی نژاد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    پدال بی‌نظم شدی .
    سر زمان دقیق مطالب رو نمیذاری.
    منظورم اینه که وقتی ساعت ۷ صبح میشه و تو ساعت هفت و یک دقیقه مطلب رو میذاری.
    جدیدا معلوم نیست کی میذاری.
    یه بار ساعت هفت و پانزده دقیقه میذاری .
    مثل قبلا سر وقت مطلب نمیذاری.
    سر ساعت درست.
    وسط ساعت میذاری که غیر قابل پیش‌بینی هست که چه موقع مطلب میاد.
    چون قببل سر وقت و یک دقیقه بعد از اینکه از ساعت گذشت مطلب می‌آمد ‌
    ولی الان معلوم نیست چه موقع میاد .
    وسط ساعت ‌. آخر ساعت .
    …….
    ………..

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. Farzad

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      من از پدال میخوام که تعداد سوابق و دیدگاه هارو حذف کنه و نشون نده تا این مشکلات هم پیش نیاد و بعضی ها انقدر خودشون رو به زحمت نندازن ، چیزی که مهمه محتوای کامنته نه تعداد کامنت ها و زیاد بودن کامنت های یک نفر دلیل بر برتری یا بیشتر بودن اطلاعاتش نیست .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        بقول معروف کم گوی و گزیده گوی چون دور تا ز اندک تو جهان شود پر.ما که سابقه‌ای نداریم ولی مطمئنا آقا فرزاد حاظرند سوابقشون و اندک سوابق من رو به دوستان بدیم.شاید دست بردارند.در ضمن فرزاد جان من یک قول دادم که تجربه و بررسی رنجروور اتوبیوگرافی است وی رو براتون بنویسم هم اینو نوشتم هم اسپرت و هم ووگ و هم ایووک.منتظرم یک پست مرتبط با رنجروور گذاشته بشه خدمتتون عرضه کنم نوشتم توی دسکتاپ گذاشتم خدمتتون.?❤️

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mahan

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      محمد جان بلاخره پنجشنبه و جمعه هست و روز تعطیلی و دوستان هم حق دارند روز جمعه به خودشون برسند.بعد دوستان بدون مزدی دارند برای ما زحمت می کشند و نمی دونن می‌دونی که کار ترجمه که یکی از کارشون هست چه قدر سخت و نیاز به دقت داره و پشت اسکرین پدر چشم درمیاره ولی دوستان بی منت دارند تولید محتوا می کنند.یکم مهربان‌تر باشیم.?❤️

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. RezaRs

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    ایکاش یگم مانیتور کوچیکتر بود اون بالاش میومد هم تراز داشبورد معرکه میشد طراحی خوشم اومد فقط این نکته بود
    برد هم خوبه بعد همین که اطلاع میده بعد فلان کار چقدر برد داری و اطلاعات کاملی ار برد میده اگر ادم خودشم حواسش باشه بدون شارژ نمی مونه همونایی که با برقی شارژ بهشون تموم میشه با بنزینم بنزینشون واقعا بدم میاد از اینکه ادم وایسه کنار خیابون ماشینش خاموش کرده بنزین نداره حتی برد انتقالی و مصرف سوخت رو و حجم باک و ماشین نوشته نباید ادم خانوش کنه ماشین بهش حالا برا برقیم همینه بعد یکسری اقدامات مفید انجام شده برا دوستانی که باک بهشون تموم میشه و می خوان برقی بخرند و اونم امکان شارژ از دیگر خودروهاست که هامر الکتریکی به اون غولی هم چنین امکانی داره ولی به نظرم ادم خودش اول باید حواسشو بده

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. R@m!n

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    الکتریکیشم دوست داشتنیه ?? با اینکه همچنان مدلای بنزینی رو ترجیح میدم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. Mahdi

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    پسر با چراغاش خیلی حال کردم
    عجب چیزی شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Farzad

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ببین پادشاه پیکاپ هارو به چه روزی انداختن ?
    لایتینگ مک کوئین ، هه …
    دلم میخواد با پُتک بکوبم وسط صفحه نمایشگرش .

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      دلم میخواد با پُتک بکوبم وسط صفحه نمایشگرش .
      آخ آقا فرزاد ، احساس می‌کردم یک چیزی گَلوم رو گرفته .
      با این حرفت بغضم شکست.

      موافقم 1
      مخالفم 6
  11. mahan

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    الکتریکیش زیبا هست چون شبیه نسخه بنزینی هست.البته هیچ وقت اینو به رپتور مشکی ترجیح میدم.چه الان چه چه صد سال دیگه!فکر می کنم کم کم فورد حالا که نسخه خیابونیشو به ذلت کشوند دو فردای دیگه رپتور هم برقی می‌کنه و کم کم همه محصولاتش برقی میشه حتی ماستنگ های کوپهش نه اون شتر!یه روشی هست که میگن وقتی می خوای قورباغه رو زنده لوزی کم کم باید شعله دیگ رو زیاد کنی الانم فورد کم کم خودروهاشو برقی می کنه یهو به خودت میای میبینی از خودرو درون‌سوز فورد خبری نیست.

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      تا به خودت میایی ، میبینی تا کجا رفتی داری خفه میشی.
      کاش محکوم باز محکوم میشد.

      موافقم 1
      مخالفم 4
  12. محمد امین

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    نکات مثبتش طراحی اصیل قدرت کافی و سطح امکانات خوبی که داره هست
    اما نکات بدش ،قیمتش هست خیلی زیاده و اینکه شارژ خونگی اش ادم رو پیر میکنه
    به نظرم f150 با موتور v8 پنج لیتری ti _vct قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۱۰ پوند فیت، و فقط ۲۸۰۰۰ دلار هست ، و اینکه باکس رو داخل ۳ دقیقه پر میکنی
    قطعا صدای بهتری هم داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. امیر

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    پیکاپ خوبیه من بودم این ماشین رو می خریدم برای استفاده های کاری و مسافرتی و ….. ولی اگه بخوام برم آفرود یه رپتور یا TRX می خرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. net

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    اگر نوار ال ای دی متصل بالای جلوپنجره و نوار ال ای دی متصل چراغ عقب نداشت قشنگتر میشد.رینگ زیبا نیست.مثل نسخه بنزینی که زیر اینه بغل مسطح نیست و شیشه درب جلو فرو رفتگی داره بد هست.اگر خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد. ال سی دی عمودی خوبه و حاشیه کمی داره و ضخامت نازک داره ولی دکمه فیزیکی چرخان که در قسمت پایین ال سی دی هست خیلی تو ذوق میزنه و زشته و تعجبه چرا فورد همچین کاری کرده و برای اولین با هست که تولید کننده ماشین ال سی دی روی داشبورد وسطش سوراخ کرده و دکمه فیزیکی قرار داده ، چجوری دکمه فیزیکی زشت بیرون زده پایین ال سی دی قرار داده؟

    موافقم 0
    مخالفم 4
  15. Amir

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم جو بایدن نمونه آزمایشی این ماشینو چند روز پیش سوار شده

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. mm.y@rlou

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    مدل er برد و وقدرت خوبی رو ارائه میده به عنوان یه طرفدار شرکت فورد خودرو ی بی عیب ونقصی میدونم این خودرو رو ولی هنوز باید صبر کنیم ببینیم که وقتی سیلویرادو یا رم نسخه الکتریکی شون رو عین f150 معرفی کردن میتونه عین رپتور درون سوز پر فروش قدرتمند باقی بمونه یانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. net

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    ال سی دی عمودی داشبورد مثل ال سی دی عمودی داشبورد وانت رم شده و اگر ال سی دی افقی گذاشته بود قشنگتر میشد.چرا دکمه فیزیکی زشت پایین ال سی دی از درون نمایشگر سوراخ شده زده بیرون؟کدام برند ال سی دی این ماشین رو تامین کرده و چجوری ال سی دی رو سوراخ کرده برای دکمه چرخان زشت ؟اولین ماشینی هست که درون ال سی دی دکمه فیزیکی گذاشته

    موافقم 0
    مخالفم 3
  18. Twin H Power

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (271 ديدگاه)

    خیلی خوبه خوشم اومد !
    اما بحث اینجاس با بکسل کردن بار سنگین و یه جاده کوهستانی بردش به چند کیلومتر میرسه !؟

    درسته که مصرف سوخت یه وانت بنزینی یا دیزلی هم در این شرایط خیلی زیاد میشه ولی خب جایگاه سوخت همیشه در دسترسه و زمان سوختگیری بیشتر از ۵ دقیقه نمیشه …

    موافقم 4
    مخالفم 0
  19. Amirreza

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    اف ۱۵۰ همیشه یه اسطوره بوده و هست و بسیار کاربردی و زیبا هست و بدون شک سری اف ۱۵۰ جز بهترین و مقرون به صرفه ترین پیکاپ های دنیان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    حیف اسم لایتنینگ.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. Farzad

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    پس چرا کامنت ها به صورت گتره ای حذف شد؟ به قول ماهان جان هیچ چیزش که منشوری نبود ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      ???? والا بخدا نه تنها منشوری نبود بلکه آموزشی و پرورشی بود.امان از این خودسانسوری و ملت سانسور شده،??
      فرزاد جان ازون جایی که می‌دونی کامنت ها اختلاص شده نمی دونم خوندی کامنتمو داداش یا نه.می خواستم بگم اگه اجازه بدن و اینم حذف نکنند بگم که در مورد تجربه و حال و هوای رنجروور که گفتی یه وقت فکر نکنی من پشت گوش انداختم یا چیزی من تجربه و تست های ۴ رنجروور اتوبیوگرافی اس وی و اسپورت و ووگ و ایووک رو نوشتم منتظرم یک پست مربوط پیدا بشه اطاعت امر بکنم.❤️?

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        کلا رکورد حذف کامنت دست خودته ?
        آلبر کامو درجایی فرمودند که : سانسور همان چیزی را که نهی میکند با صدای بلند اعلام میدارد !
        آره داداش خوندم خواستم جواب بدم دیدم نیست کامنتت ?
        ماهان خان عزیز لطف کردی و تشکر میکنم ازت که قبول زحمت کردی و نوشتی ❤?حتما استفاده خواهیم کرد .

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. سردبیر

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود بر شما. من پوشه اسپم کامنت ها و بخش کامنت های پاک شده رو دیدم و از این پست دیدگاهی پاک نشده. شاید سیستم به صورت لحظه ای کامنتی رو به حالت اسپم برده و بعد از تایید ویراستار، مجددا منتشر شده باشه.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        درود توام و عرض خسته نباشید و ممنون از پیگیری هاتون.ارادت متقابل داریم خدمتتون و بارها قدردان زحمات تیم پدال هستیم.3 تا کامنت بود که ریپلای کرده بودیم به یک عزیزی منتها یکی که از ما بالاتر کامنت داده بود یکم کامنتشون تند و همراه با بی حرمتی بود شاید که کامنت بالاتر حذف شده کامنت های ما هم حذف شده ولی در هر صورت هر چه بود مهم نیست و از پیگیریتون متشکرم و ارزو تندرستی برای تیم عزیز پدال داریم.❤️??

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سردبیر

          ۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (764 ديدگاه)

          درود بر شما. حق با شماست. اگر کامنتی مثلا به علت توهین حذف شده باشه (هرچند من در بررسی اولیه این مطلب پیدا نکردم)، دیدگاههای در جواب اون هم طبیعتا نمایش داده نمی شن. این موضوع اتوماتیک هست و درواقع پاسخ، حذف نشده بلکه دیده نمی شه. ممنون از همراهی صمیمانه شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ??❤?? به هر حال از پیگیریتون ممنونم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  22. kastech

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (202 ديدگاه)

    رپتور سلطان آفرود لایتنینگ هم عروس خیابون، خوبه دیگه فورد داره کلا قبضه میکنه، دوستانی که میگن برد ماشین کمه باید بدونن بحث رنج داره جاشو به شارژ سریعتر میده . در ثانی مگه چند کیلومتر یه کله آدم میتونه بشینه پشت رول ، دیگه بعد ۳۰۰ تا نباید نیم ساعت استراحت کرد، آمریکا هم که پر ایستگاه شارژ سریع

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. mohsen.g

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (180 ديدگاه)

    طراحی متفاوت و خیلی جذابی نداره… توان و برد فوق العاده ای هم نداره… نکته مثبت اش قیمت مناسب تو نسخه پایه است…
    به خاطر قیمت پایین و اعتبار بالای سری F پیکاپهای فورد فروش خوبی خواهد داشت.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. mehran.Jy

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (232 ديدگاه)

    من آخر قوانین آمریکا رو متوجه نشدم. اون نوار روشن که نوار چه عرض کنم، یه پا لایت باره هیچ مشکلی نداره، ولی مجسمه نورانی رولزرویس آلودگی نوری ایجاد میکنه و غیر مجازه؟

    :/

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Tesla ?

      ۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (445 ديدگاه)

      ان اروپا بود دادا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. محمد مختاری آذر

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    می تونست مثل پیکاپ ریوین و هامر بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. عاشق امریکایی

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا