بی ام وتجربه و آزمایش

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید بی‌ام‌و سری 7، یک تضاد جذاب!

در نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ تضاد جالبی در جریان است. طراحی بیرونی پرچم‌دار جدید باواریایی‌ها باعث می‌شود دوران کریس بنگل ایده‌آل به نظر برسد اما داخل آن به سطحی ارتقا پیدا کرده است که موجب می‌شود تمام نسل‌های قبلی سری ۷ در مقایسه با این نسل مثل سری ۳ به نظر برسند. صندلی رانندهٔ این ماشین مکان بسیار خوبی برای نشستن است و صندلی‌های عقب آن از همیشه بهتر شده‌اند. از همه مهم‌تر، در این نسل برای اولین بار پیشرانه تمام الکتریکی برای سری ۷ ارائه شده است؛ بنابراین، اگر سری ۷ جدید را به‌طورکلی در نظر بگیریم، بدون مناقشه یک سدان لوکس پرچم‌دار بسیار چشمگیر است که این سگمنت را به چالش خواهد کشید.

هفتمین هفت

این نسل که با کد G70 شناخته می‌شود، هفتمین نسل از سری ۷ محسوب می‌شود و حالا کشیده‌تر، عریض‌تر و بلندتر از همیشه شده است. هرچند پیشرانهٔ V12 تسلیم قوانین آلایندگی شده است اما هیبریداسیون خفیف ۴۸ ولتی طول عمر پیشرانه‌های ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۰ اسب بخار قدرت در مدل ۷۴۰i و ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۴۴ اسب بخار قدرت در مدل ۷۶۰ xDrive را افزایش داده‌ است. انتقال نیروی این موتورها از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF صورت می‌گیرد و هردو به استارت ژنراتور یکپارچه در این گیربکس مجهز هستند. ب‌ام‌و در کنار سری ۷ جدید، نسخهٔ الکتریکی i7 را هم عرضه کرده اما نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی بعداً از راه خواهند رسید.

سری ۷ همیشه طراحی بحث‌برانگیزی داشته و همچنان به همین میراث ادامه می‌دهد. نمای بیرونی این ماشین یک انقلاب بزرگ را تجربه کرده که فقط از طریق جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگ و خم هافمیستر به‌عنوان یک ب‌ام‌و قابل‌تشخیص خواهد بود. مطمئناً چراغ‌های جلو به معنای واقعی کلمه بحث‌برانگیزترین عنصر طراحی این خودرو هستند. این چراغ‌های دوقسمتی که شامل دی‌لایت‌های باریک در بالا و چراغ‌های اصلی در پایین می‌شود، نشان‌دهندهٔ مدل‌های بالا ردهٔ ب‌ام‌و یعنی XM و فیس‌لیفت X7 هستند. با وجود ابعاد بزرگ خودرو، طراحان ب‌ام‌و با استفاده از ویژگی‌هایی مثل ورودی‌های هوای فعال پنهان به ضریب درگ نسبتاً پایین ۰.۲۴ دست یافته‌اند.

داخل، حد نهایی ب‌ام‌و

با باز کردن درهایی که امکان سفارش باز و بسته شدن برقی هم برای آن‌ها وجود دارد، شاهد کابینی فوق‌العاده مجلل و هنرمندانه خواهیم بود. هرچند طراحی کلی اینجا توسعه‌ای از چیدمان‌های سنتی ب‌ام‌و محسوب می‌شود اما کابین نسل قبلی سری ۷ در مقایسه با آن کاملاً قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسد. صندلی‌ها باشکوه هستند و با روکش‌هایی پوشیده شده‌اند که روی آن‌ها الگوهای هندسی خلاقانه‌ای کار شده است. کنترل‌های شیشه‌ای زیر نور خورشید می‌درخشند و هرچند چرم‌ها و چوب‌ها خیلی معمولی هستند اما ب‌ام‌و تریم‌هایی مثل فیبر کربن نقره‌ای را ارائه کرده است. کیفیت صدای سیستم صوتی هم شبیه اجرای زنده است.

هرچند ب‌ام‌و در استفاده از نمایشگرهای بسیار بزرگی که این روزها مد شده‌اند خویشتن‌داری کرده و این باعث شده متریال داخلی زیبای سری ۷ بیشتر به چشم بیاید اما نمایشگرهای جلو هرگز کوچک نیستند. در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر لمسی ۱۴.۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی زیر یک شیشهٔ خمیده جای گرفته‌اند. بااین‌حال، در عقب خودرو شاهد تکنولوژی‌هایی هستیم که زمانی فقط در خودروهای کانسپت می‌دیدیم. روی هرکدام از درهای عقب یک نمایشگر ۵.۵ اینچی لمسی تعبیه شده که امکان کنترل تنظیمات تهویه و صندلی‌ها را فراهم می‌کند. علاوه بر این، یک صفحه‌نمایش عظیم ۳۱ اینچی لمسی ۸K هم قابل سفارش خواهد بود که از روی سقف جمع می‌شود و سرگرمی‌های بی‌پایانی را در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد.

بااین‌حال، جدیدترین نسخه از رابط کاربری سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive 8 ب‌ام‌و هنوز هم ناشیانه به نظر می‌رسد. از تعداد دکمه‌های فیزیکی بسیار کاسته و با معادل دیجیتالی در نمایشگرها جایگزین شده‌اند. به همین دلیل، برای عملکردهای ساده‌ای مثل تنظیم صندلی‌ها، کنترل تهویه یا حالات رانندگی باید نگاه از جاده برداشت که می‌تواند باعث حواس‌پرتی شود. البته حداقل سیستم فرمان صوتی «هی ب‌ام‌و» می‌تواند بسیاری از وظایف را انجام دهد.

رانندگی کردن یا راننده داشتن؟

با توجه به اینکه پیشرانهٔ V8 سری ۷ از موتورهای بخش M گرفته شده است، ۷۶۰i xDrive شتابی عضلانی دارد که توسط موتور الکتریکی یکپارچه در گیربکس تقویت می‌شود. تعویض دنده‌ها به‌سختی قابل احساس هستند اما قطعاً نباید انتظار نرمی مدل تمام الکتریکی i7 را داشت. از سوی دیگر، هرچند صدای مصنوعی i7 که از طریق بلندگوها پخش می‌شود جالب است اما با صدایی که از پیشرانهٔ V8 مدل ۷۶۰i هنگام رسیدن به ردلاین در کابین به گوش می‌رسد قابل‌مقایسه نخواهد بود. این مدل همچنین از سیستم تعلیق بادی بهره می‌برد که به‌طور ماهرانه‌ای چاله‌ها و ناهمواری‌های مسیر را جذب می‌کند. این سیستم سواری خودرو را در سرعت‌های بالا کاملاً آرام نگه می‌دارد اما روی ناهمواری‌های کوچک و متوالی کمی آشفته می‌شود.

هرچند سری ۷ به لطف هندلینگ جذاب و آنتی‌رول بارهای فعال، به‌عنوان یک خودروی لوکس راننده محور گزینهٔ ایده‌آلی است اما هنوز هم صندلی‌های عقب آن چشمک می‌زنند. این صندلی‌ها بسیار جادار، آرام و راحت هستند و به همین دلیل، حتی یک علاقه‌مند به رانندگی هم ممکن است با کمال میل هدایت ماشین را به شوفر واگذار کند. همچنین چندین پکیج ارتقاء صندلی‌های عقب هم برای این خودرو قابل سفارش هستند که امکاناتی از گرم‌کن، تهویه و ماساژور گرفته تا امکان خواباندن پشتی صندلی و زیر پایی را ارائه می‌کند درحالی‌که سقف شیشه‌ای با نورپردازی LED هم فضای دل‌بازی را ایجاد خواهد کرد. البته همین تجربه را در صندلی‌های جلو هم می‌توان داشت زیرا سیستم کمک‌رانندهٔ هندزفری ب‌ام‌و کنترل خودرو را در بزرگراه‌ها در دست خواهد گرفت.

جمع‌بندی

در پایان رانندگی با این ماشین همچنان درگیر تضادهای آن هستیم. طراحی بیرونی بحث‌برانگیز اما داخل هیجان‌انگیز، رانندگی لذت‌بخش اما تجربه‌ای به همان اندازه چشمگیر در صندلی‌های عقب، تکنولوژی‌های فراوان اما کنترل‌های لمسی خسته‌کننده. بااین‌حال، شاید مهم‌ترین «اما» این باشد که کدام مدل بهترین است. این خانواده از ۷۶۰i شش سیلندر با قیمت ۹۴,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود که پایین‌تر از مدل هشت سیلندر ۷۶۰i xDrive با قیمت ۱۱۵ هزار دلاری قرار می‌گیرد. صدر خانواده هم در اختیار i7 xDrive60 با قیمت ۱۲۰,۵۰۰ دلار است که هرچند گران‌ترین مدل محسوب می‌شود اما راحتی بیشتری را ارائه می‌کند و مطمئناً بیشتر شبیه یک ب‌ام‌و آینده است. بااین‌حال، صرف‌نظر از اینکه خریداران کدام مدل را انتخاب خواهند کرد، نسل جدید سری ۷ بدون هیچ شک و تردیدی بالاترین تجلی تجمل ب‌ام‌و محسوب می‌شود.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و ۷۴۰i

ب‌ام‌و ۷۶۰i xDrive

پیشرانه

۳.۰ لیتری I6 توربو

۴.۴ لیتری V8 توئین توربو

قدرت

۳۸۰ اسب بخار

۵۴۴ اسب بخار

گشتاور

۵۲۰ نیوتن متر

۷۵۰ نیوتن متر

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

چهارچرخ

شتاب صفر تا ۹۶

۵.۲ ثانیه

۴.۱ ثانیه

وزن

۲۰۸۰ کیلوگرم

۲۲۷۰ کیلوگرم

طول

۵,۳۹۰ میلی‌متر

عرض

۱,۹۵۰ میلی‌متر

ارتفاع

۱,۵۴۴ میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

۳,۲۱۵ میلی‌متر

مصرف سوخت

۸.۷ لیتر ترکیبی

۱۱.۲ لیتر ترکیبی

قیمت پایه

۹۴,۲۹۵ دلار

۱۱۴,۵۹۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. کرگدن باواریا

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (579 ديدگاه)

    همه میگن زشته ، ولی همین که یکیش از چند قدمیشون رَد بشه ، کُرک و پَراشون میریزه طبق معمول :))))) !

    موافقم 103
    مخالفم 52
    1. حامد

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (831 ديدگاه)

      آره ولی کُرک و پَرامون برای اس کلاس جدید و a8 و کادیلاک و لکسوس و حتی جنسیس و حتیییی نسل قبل سری ۷ از نزدیک ببینیم بیشتر میریزه تا این

      موافقم 108
      مخالفم 39
      1. کرگدن باواریا

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (579 ديدگاه)

        بدون کیت M واقعا زیبا هست حس طراحی های دهه هشتاد میلادی رو میده مثل سری هفت e65 که میگفتن زشته ولی به مرور زمان طراحیش جا افتاد اینم همونه

        موافقم 29
        مخالفم 13
      2. ❤BMW❤

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        نه

        موافقم 6
        مخالفم 7
    2. MILADZM

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      باشه پدال کامنت حذف کن دمت گرم

      موافقم 11
      مخالفم 19
    3. Hemn

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (101 ديدگاه)

      زشت بودن نسبت به bmw بودن و سایر برندهایی مثل پورش و بنز و … نه ماشین های چینی
      ولی خدایی اصلا طراحی خوبی نداره میتونست خیلی بهتر بشه
      در ضمن اومدن ماشینو مثل بنز و رولز رویس دو رنگش کردن… اصلا ماشین لوکسی در حد اونا نیست چه در داخل چه قسمت خارجیش

      در کل ازش خوشم نمیاد

      با احترام به bmw فن‌ها

      موافقم 39
      مخالفم 27
      1. ❤BMW❤

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        توی داخل که صد درصد بنز رو قورت میده .
        بیرونش هم که شاهکاره
        واقعا این سگمنت رو با خاک یکسان می‌کنه

        موافقم 29
        مخالفم 47
        1. Hemn

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (101 ديدگاه)

          خوش به حالت واقعا

          موافقم 21
          مخالفم 4
        2. Hemn

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (101 ديدگاه)

          خوش به حالت واقعا

          موافقم 14
          مخالفم 4
    4. Hemn

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (101 ديدگاه)

      هونگچی طراحی خیلی بهتری نسبت به این داره یعنی این چینی بود کسی مقالشم نمی خوند

      موافقم 39
      مخالفم 21
  2. امین

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (438 ديدگاه)

    خداییش این چه طراحی هست که واسه جلو ماشین انجام دادن

    موافقم 68
    مخالفم 11
    1. Erfan

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      حاصل خلاقیت ذهن مریض طراح😕

      موافقم 25
      مخالفم 8
  3. HR3

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (225 ديدگاه)

    تو یوتیوب بررسیش رو با اس کلاس و جنسیس دیدم با اینکه خودم طرفدار ب ام و هستم اونجا فهمیدم هیچ حرفی در مقابل اس کلاس نداره در مقابل جنسیس هم فقط تو بحث کیفیت و مهندسی برتره و الا طراحی رو هم به جنسیس باخته
    خیلی ها طراحی خارجی این نسل رو بد میدونن ولی وقتی در مقابل اس کلاس و جنسیس قرار گرفت از نظر من طراحی داخلی رو هم به رقبا باخت چون طراحی داخلیش مثل لکسوس ال اس و آئودی A8 به جای تاکید بر المان های لاکچری که لازمه ی این کلاسه به اسپرت بودن بها داده !!! کلاس اسپرت برای سری شش و سی ال اس و A7 و …. بیشتر قابل درکه

    موافقم 63
    مخالفم 16
  4. Khosrow

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    لگو ..

    موافقم 16
    مخالفم 7
  5. شاهرخ

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    چقدر آشغاله طراحیش

    موافقم 74
    مخالفم 79
    1. ali(chevynova)

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      👏👏

      موافقم 35
      مخالفم 22
    2. Nima

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (77 ديدگاه)

      هدف طراحیش لوکس بودنه نه اسپرت بودن که بنظرم موفق بوده بی ام و

      موافقم 24
      مخالفم 40
    3. D:

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (72 ديدگاه)

      یک قدم به جلو
      کیلومتر ها به عقب

      موافقم 44
      مخالفم 15
    4. new reventon

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (394 ديدگاه)

      نسخه معمولیش واقعا زیباست حتی میشه به اس کلاس ترجیحش داد
      ولی نسخه ام واقعا زشته که به راحتی میشه LS رو بهش ترجیح داد

      موافقم 22
      مخالفم 14
    5. Amirreza.M

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (273 ديدگاه)

      متاسفانه یا خوشبختانه من دارم به طراحیش عادت میکنم هر چند این به این معنی نیست که این طراحیو به نسل قبل ترجیح بدم

      موافقم 30
      مخالفم 10
    6. TML BN

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      نباید انقدر رکیک در مورد برندی مثل بیمر حرف بزنید درسته طراحی بسیار ضعیفی داره ولی دیگه نه در این حد که شما گفتید

      موافقم 26
      مخالفم 15
      1. کرگدن باواریا

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (579 ديدگاه)

        یه کامنت عالی به دور از تعصب بین کامنت بچه‌گانه بعضی دوستان آمریکایی فن دیدم بلاخره ! ناسلامتی دارین درباره دومین سدان پرفروش فول سایز لوکس صحبت میکنید ، همین حرفارو راجب XM هم زدید ولی دیدیم چقدر ازش استقبال شد ! هرچی باشه رقیب اول و آخرش s کلاس بنز هست با ارفاق آئودی a8 ! @شوید نوا جان راستی آمریکا کجا ایستاده ؟ چه خبر از کانتیننتال ؟ فسیل هاش پیدا شدن از اعماق زمین یا CT6 که تازه غزل خدافظی رو خونده
        یه نکته و یاداوری کنم ؛ دارین راجب BMW صحبت میکنید !

        موافقم 19
        مخالفم 6
    7. M@M@DRZ911

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (357 ديدگاه)

      به معنای واقعی کلمه

      موافقم 14
      مخالفم 1
    8. بی خیال اسم

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      واسه شما اینطوره
      لطفا توهین نکنید

      موافقم 8
      مخالفم 5
    9. ❤BMW❤

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      بنز کلاس اس مثل یه خمیر وارفته روی تخته نونوایی هست در مقابل این . اس کلاس خیلی زشته

      موافقم 7
      مخالفم 23
  6. ehsan.fa

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1896 ديدگاه)

    همچنان زیر بنز s قرار داره ، تو این کلاس اول روزلرویس بعد بنز

    موافقم 35
    مخالفم 11
    1. GMA

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (743 ديدگاه)

      رولزرویس در کلاس فوق لوکس هست که خودرو های اون کلاس در ارزان ترین حالت دو برابر این خودرو قیمت دارند.

      موافقم 32
      مخالفم 1
      1. ❤BMW❤

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        بله

        موافقم 5
        مخالفم 2
  7. Si

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    واقا دوسش دارم

    موافقم 12
    مخالفم 9
    1. ❤BMW❤

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      خیلی شاهکاره 🤩

      موافقم 6
      مخالفم 7
  8. Just toyota

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    از لحاظ تکنولوژی خیلی پیشرفته هست ، به طوری که مت واتسون تو ویدئو برسیش گفته بود این پیشرفته ترین خودرویی که تا حالا باهاش رانندگی کرده ، آپشن های جذابی مثل : دستیار صوتی فعال ، رانندگی خودکار ( تقریبا سطح ۳ ) ، ویژگی احضار ( که تو خودرو های تسلا هم هست البته ب ام و یه اسم دیگه براش گذاشته که یادم نمیاد ) ، سیستم تعلیق تطبیقی و نمایشگر هایی با کیفیت فوق بالا 8k و نور پردازی با بیش از ۸۰ رنگ در کابین ، از لحاظ تکنولوژی و آپشن واقعا بی رقیب هست فقط حیف که طراحیش اونطور که از یه سدان فوق لوکس توقع داریم نیست ، ولی خب میدونید بعضی ها هستن که این طراحی رو دوست دارند به هر حال سلیقه ای هست

    موافقم 25
    مخالفم 7
    1. Alan.r

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      همه این آپشن هایی که گفتی رو مرسدس است کلاس هم داره

      موافقم 25
      مخالفم 11
  9. GMA

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (743 ديدگاه)

    با تمام این المان ها برای جلب توجه بنظرم همچنان موفق نخواهد شد از S کلاس برتر ظاهر بشه.

    موافقم 27
    مخالفم 10
  10. نویدی

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    سال 2023 قطعا برای bmw و bmw سوارا سال خوبیه.

    موافقم 16
    مخالفم 17
  11. Just toyota

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    واقعا یه زمانی ب ام و عجب طراحی های با ابهتی داشت ، مثالش همین سری ۷ های مدل ۲۰۱۷ ، ۲۰۱۸ تو ایران که واقعا معنی لوکس بودنو تعریف میکنن ، طراحی مدل های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ هم خوب بودن واقعا ، ولی این نسل جدید نمیدونم چرا اصلا به دلم نمیشینه

    موافقم 25
    مخالفم 4
  12. ممد ژانگولر

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3541 ديدگاه)

    پدال داداش لوطفا دیگه مطالب از برندهای رویایی نذارید و بیشتر متمرکز میشید رو خودروهای داخلی و چینیزاسیون
    به خدا یکی کامنتهارو زیر پورشه و بنز و ماشینهای آمریکایی ببینه جز اینکه خندش یا گریش بگیره کار دیگه ایی نمیکنه
    بعضیها وقتها فکر میکنم ما مردم ایستگاه شدیم برای خنده بعضیها
    امروز درهم ۱۰۰۰ چوخم رد کرد
    داش جواد خودتو بذار جای ماها وقتی دیگه نمیتونیم ماشین چینیشم بخریم از مقاله نوشتن شما از برندهای آمریکایی و اروپایی چه نتیجه ایی میشه گرفت ؟!

    موافقم 10
    مخالفم 6
  13. reza342

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    حیف این همه هزینه برای این طراحی، حیف…

    موافقم 9
    مخالفم 5
  14. AkoBahrami

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    واقعا زیباست … هم از بیرون و از هم داخل … این سری که معرفی شد ، عملا بنز و آئودی رو از رقابت حذف کرد … شاید بهتره که بگم ب ام و از رقابت با بنز اس کلاس و آئودی A8 خارج شد و وارد یک سگمنت بالاتر شد …
    این شاهکار طراحی ، ب ام و سری 7 رو وارد کلاس بالاتر کرد … کلاسی بالاتر از سدان لوکس( اس کلاس ) و پایین تر از سدان فوق لوکس ( رولزرویس) کرد …

    موافقم 14
    مخالفم 42
    1. Alan.r

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      (این سری که معرفی شد ، عملا بنز و آئودی رو از رقابت حذف کرد … شاید بهتره که بگم ب ام و از رقابت با بنز اس کلاس و آئودی A8 خارج شد و وارد یک سگمنت بالاتر شد)
      واقعا خودت از کامنتت خندت نمی‌گیره؟
      البته اینی که گفتی BMW از این سگمنت خارج شد رو قبول دارم سری هفت از این سگمنت خارج شد و به پله های پایین تر سقوط کرد چون به دلیل طراحی تهوع آورش توانایی رقابت با رقبای سرسختی همچون است کلاس و A8 و LS رو نداره

      موافقم 27
      مخالفم 9
      1. mercedesbenz

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        با احترام به لکسوس فن ها ولی این سگمنت مال آلمانیاس و حتی بعد از افت شدید طراحی بازهم بی ام و افت جایگاهش نسبت به آیودی و بنز بوده و نه لکسوس و جنسیس و دی اس و کادیلاک و مازراتی و …
        شاید قبلا بی ام و با قاطعیت جایگاه دوم رو در اختیار داشت ولی الان دوم بودن یا نبودنش در مقابل آئودی در هاله ای از ابهامه

        موافقم 14
        مخالفم 7
        1. کرگدن باواریا

          ۱۶ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (579 ديدگاه)

          دقیقا همینطوره ؛ سدان لوکس فول سایز فقط سه تفنگدار آلمانی بنز بی ام وِ و آئودی !
          بقیه هم هستن که باشن !! شاید فَرجی حاصل شد یه سهمی از این بازار برای خودشون به دست آوردن !

          موافقم 5
          مخالفم 7
        2. سوشیانت

          ۱۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1925 ديدگاه)

          فعلا که با معرفی کادیلاک سلستیک بی ام و و بنز و آئودی و لکسوس و جنسیس و دی اس و مازراتی پشت سر کادیلاک قرار میگیرن

          موافقم 1
          مخالفم 6
        3. mercedesbenz

          ۱۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          سوشیانت مثل اینکه برچسب قیمتی ۳۰۰ هزاردلاری سلستیک رو یادت رفته و متوجه نشدی که سلستیک ادعای فوق لوکس بودن داره

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. ❤BMW❤

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        دوست عزیز من ، دو دفعه اس که داری میگی است کلاس
        ؟؟؟
        و اینکه میگی تهوع آور ، است کلاس شما ، اونقدر طراحی خرابی داره که من یه پیکان رو بهش ترجیح میدم .

        موافقم 4
        مخالفم 7
    2. ❤BMW❤

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      بله . با شما موافقم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  15. Chromstone3

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    طراحی جذابی داره یه جور طراحی که داره میگه من قوی ام من وحشی ام من سریع ام من اصیلم من بی ام و هستم .
    در کل با پدال موافقم ، این خودرو یک تضاد جذابه .‌‌‌.. خیلی هم جذاب👌🏻😍

    موافقم 13
    مخالفم 14
  16. Amir evolution

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    جدا از طراحی جلو ک خیلی خوب نیس
    عقبش بهتره
    امکانات داخلیشم خیلی زیاده
    ویدیو کاملشو ببینید

    موافقم 11
    مخالفم 1
  17. سهیل

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    سلطان کلاس پریمیوم بدون شک

    موافقم 12
    مخالفم 14
    1. GMA

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (743 ديدگاه)

      البته تو خواب…:))

      موافقم 15
      مخالفم 7
      1. ❤BMW❤

        ۱۶ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1246 ديدگاه)

        توی خواب ؟؟؟
        شما توی خواب ببیند که بتونید با این رقابت کنید

        موافقم 2
        مخالفم 9
  18. محمدهادی

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    خود مقاله بررسی جذابیت های سری هفت جدیده
    الان باز منتقدین خستگی ناپذیر میان از زشتی و مسخره کردن ها و یه مشت سخن بی انتها و نتیجه برامون میگن!!
    داداش خود مقاله،ماشینو تحسین کرده ها!!
    عبارت «مجلل ترین سری هفت تاریخ» رو آورده بمولا
    اگه تو این موضوع نظری دارید بفرمایید تا ماهم از سخنان تون لذت ببریم

    موافقم 8
    مخالفم 10
    1. Alan.r

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      این که مجلل‌ترین سری هفت تاریخه به این معنی نیست که از رقباش بهتره سری هفت همیشه زیر سایه‌ی اس کلاس بوده
      مجلل‌ترین سری هفت تاریخ هیچ شانسی در برابر مجلل‌ترین اس کلاس تاریخ نداره😂😂

      موافقم 16
      مخالفم 8
  19. محمدهادی

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    من خداییش از همون اول هم جذابیت و اشرافیت ش رو حس کردم
    رخ جلوی ماشین تو این ترکیب دورنگ چقد ترسناک با هیبته
    طراحی داخل هم که بقول خود متن،تو تمام سری ها پادشاه واقعیه

    موافقم 5
    مخالفم 9
  20. Habib

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    چقدر با شکوه و عالی. این ماشینها رو باید از نزدیک و لمس کرد تا له قضاوت نهایی در مورد آن برسیم. از دیدن عکس و خواندن یک مطلب چیزی دستگیرمان نمی شود، اگر چند بسیار مفید و راهگشا هستند.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  21. blackwing

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    آقای دهقان ممنون از ترجمه و گردآوری مطالب ، اما ، بزرگ ترین “اما” این هست که بسیار طراحی بیرونی زشت و نچسبی داره این ماشین
    .
    اصلاً اگر نمایشگر ۱۵۰ اینچی 16K به همراه موتور ۱۲ سیلندر ۹۰۰ اسب بخاری هم داشت باز هم از نظر من زشت ترین ماشینی بود که توی این چند سال دیدم
    هرکار میکنم نمیتونم دی‌لایت‌های زشت و بدترکیب رو نمیبنم ، همینطور برآمدگی سپر عقب که از نمای جانبی هم مشخصه ، با اون چراغ‌های خطی که باعث شده ۸۰٪ پشت ماشین خالی و بدون اتفاق خاصی باشه ، مثل X6 جدید که از زیر سپر تا پایین پنجره عقب فقط یه خط چراغ رد شده… واقعاً زشتن طراحی های جدید بی‌ام‌و 👎🏼👎🏼

    موافقم 12
    مخالفم 15
  22. meysam

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    طراحی جلو جای کار داره خیلی باب میل من نیست
    سیستم تعلیق بادی رو بشدت می پسندم
    طراحی داخلی خیلی خوب
    طراحی عقب و جانبی خیلی خوب
    بهیچ عنوان تو هیچ ماشینی دوست ندارم راننده داشته باشم پس صندلیهای عقب بدرد من نمیخوره
    رانندگی یکی از بهترین تجربیات من تو زندگیم بوده و هیچوقت تکراری نشده

    موافقم 7
    مخالفم 2
  23. Alan.r

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    هیچ شانسی در برابر اس کلاس نداره
    طراحیش که نیاز به گفتن نداره
    از نظر فناوری و تکنولوژی هم که نمی‌تونه با اس کلاس رقابت کنه
    کابین اس کلاس هم ترجیح می‌دم (خودتون مقایسه کنید به برتری مرسدس پی می‌برید)

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. ❤BMW❤

      ۱۶ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1246 ديدگاه)

      اس کلاس ، فقط چند تا بالشت قراضه توی اتاق گذاشته میگه لوکسه .
      این ، انتهای لوکس بودن تو این سگمنت هست

      موافقم 2
      مخالفم 9
  24. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    و همچنان اس معیار این کلاس باقی می ماند

    موافقم 8
    مخالفم 5
  25. گلاب

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    با دیدن این فقط به مدیر طراحی بی ام و فو.ش میدم سری ۲ و ۳ و۴ و۶ و ۷ رو خراب کرده فقط مونده … تو طراحی سری ۵و ۸

    موافقم 5
    مخالفم 4
  26. ferimia

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    نسل قبلی بین سری ۷ و اس کلاس، برام سخت بود که اس کلاس رو انتخاب کنم! همیشه یه نیم نگاهی به سری ۷ داشتم و یه گوشه ای از دلم سری ۷ رو میخواستم
    ولی الان حقیقتا اس کلاس رو ترجیه میدم، اون نیم نگاه دیگه وجود نداره…

    ولی هنوز میگم بعد اس کلاس گزینه بهتریه نسبت به ائودی s8

    موافقم 16
    مخالفم 3
  27. احمدرضا

    ۱۶ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    بسیار زشت و عجیب غریب
    اگه پول داشتم و میخواستم از این رده ماشین بخرم حتی بهش فکرم نمیکردم چه برسه به خریدش
    واقعا زشته

    موافقم 6
    مخالفم 3
  28. ماکان

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . من مثل برخی از افراد دیگر عاشق این خودرو هستم مخصوصاً قوی ترین مدل های پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  29. SLR _ 722

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    متاسفانه اصلا دلربایی برای من نداره . ( که البته از نظر من اصلا زیبا هم نیست ، ۵۱۸ از این خوشگل تر هست در نظر من )
    شاید هم چون انتظار از بیمر بالا هست این حس نا زیبایی بوجود میاد ولی در کل سلیقه من اصلا با xm ، i7 و این ماشین جور نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  30. Hadi

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    طراحی جلوش داغونه ولی بقیش واقعا پیشرفت کرده ولی خیلی تو ذوق میزنه…
    انگار کور شده…

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا