بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است. وانت سایپا ۱۵۱ خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانتهای موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکتها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمیتوان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.
بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا ۱۵۱، موتور جدید با قابلیت یورو۴ است و توانی معادل ۶۸ اسببخار را تولید میکند که حدود پنج اسببخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری ۶۳ اسب بخار است. گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا ۱۵۱ نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربریهای باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا ۱۵۱ در نمای جلو، دقیقاً همانند ۱۳۱های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونههای سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم. چراغهای این خودرو در عقب کاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیرهای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار میرود. سپر عقب وانت سایپا ۱۵۱ ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاومتر میکند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله میتواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.
تغییرات ظاهری سایپا ۱۵۱ در واقع نسخه وانت مدل ۱۳۱ این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلتفرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان میتوان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمیتوان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد.
نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه های سدان به سیستمهای فنی شامل ترمز، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط میشود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی اندازد؛ طرحی جدید با چراغهای عمودی و کشیده که پیشتر در وانت تندر۹۰ مشاهده شده بود. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد. برای بازکردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانتهای دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیرهای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن، در محل بار به سادگی باز و بسته میشود. حجم باک همانند نسخه سدان ۳۷ لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است.
تجربه راندن وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب میباشند اما وانت سایپا ۱۵۱ با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.
از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا ۱۵۱ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقیتر است. وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام میگیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته این مشکل در اکثر پیکاپهای موجود در کشور به خصوص پیکاپهای تککابین دیده میشود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است. با ورود به کابین با نمایی آشنا روبهرو میشویم. همه چیز همانند نمونههای جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلتفرم X100 به صورت مقاومتر ساخته شدهاند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگدار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلیها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین میتوان گفت وانت سایپا ۱۵۱ برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت میکند.
البته صندلیها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلیها نیز فعلاً همانند نمونههای قدیمی پراید بوده و راحتی صندلیها X100 را ندارند.
کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت میکنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید میاندازد.
اگرچه توان وانت سایپا ۱۵۱ افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر میرسد.
فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواریها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواریها، شاهد تکانهایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکانها در همه وانتها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.
ظرفیت به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار ۴۶۰ کیلوگرم برای کدام صنف میتواند مناسب باشد؟سایپا ۱۵۱ قادر به حمل ۴۶۰ کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به ۳۸۰ کیلوگرم میرسد.
وزن این خودرو در حالت بنزینسوز ۹۰۰ کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز ۹۸۵ کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسهای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری میشود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قویتر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز میشود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکتها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا ۱۵۱ قادر به حمل آن خواهد بود.
قیمت این خودرو در حالی راهی بازار میشود که تولید وانت پیکان با کاهش روبهرو شده و این وانت کوچک نیز میتواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا ۱۵۱ تابستان سال ۱۳۹۲ راهی بازار ایران میشود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا ۱۳۱ سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!
آفرین بر شما بخاطر این همه پسرفت.اینم کار خودتون نیست چینی ها عقبشو برداشتن براتون چون ایرانی های متخصص همهشون اون طرف آب هستن چون تو مملکت خودشون قاچاق هستن فقط یه سری عقب مونده مملکت رو میچرخونا اینم نمونه ش متخصصینننننننننن
مقالتون رو خوندم برای یه کسی که وانت باز نیست بد نبود ولی اگه وانت باز باشی می دونی که بدترین مشکل این وانت نداشتن فریم در زیر شاسی است . برای فهمیدن نقش فریم زیر شاسی باید حتما وانت سوار باشی . وانت هایی مثل پیکان وانت و این وانت جدید فریم ندارند . حالا یعنی چی؟ یعنی بعد از دو سال باید حتما بندازیشون دور چون قسمت بار و قسمت سواری یک تیکه است یعنی فشار بار و عکس العمل اتاق منعکس می شه رو کل بدنه ، بعد از 6ماه کل بدنه به صدا می افته (این زمان با توجه به اضافه باری که میزنی متغیره) بعد 2 سال کلاً از کمر ماشین 2 تا میشه. برای درک بهتر باید اول پیکان وانت بشینی بعد مزدا وانت.
ای کاش متخصصین عزیز کشورمون زودتر بهم می جنبیدن تا این خودروی بی نظیر به نمایشگاه خودروی سال 2013 دیترویت آمریکا می رسید! واقعا جاش تو نمایشگاه خالی بود درود بر نوابغ خودروساز داخلی کشور . . . . در کل چند میگیرید بی خیال طراحی خودرو شید و دست از سر این پراید بردارید
بله… این هم شاهکار مهندسی دیگر از سایپا. میکروانت دیفرانسیل جلویی!!! بدون شاسی و فریم تقویتی که تنها حدود 900 کیلوگرم وزن دارد. جنس هایی که به شما میرسد واقعاً تعریفی است! از تصمیم های کلانتان در ساخت یکی از عجیب ترین خودرو های تاریخ میتوان به این مهم پی برد! منتظر نسخ آینده به همراه ایربگ های اضافی، ترمز ABS جانکاه با افزایش قیمت تا بیست میلیون تومان هستیم. و البته صف های مردم بزرکوار برای خرید این شاهکار، همچنان که در یکی از نظرات شاهد آن هستیم که در مورد قیمت و شرایط فروش پرسیده شده. البته در مورد این خودرو باید به دوستان خریدار گوشزد کرد مراحل خرید این خودرو کمی پبچیده تر از حالت عادی است زیرا شامل یک قیمت نهان نیز می باشد که دربردارنده ی قیمت روبه افزایش ( متناسب با دلار ) قبر برای یک یا دو نفر ( وابسته به تعداد سرنشینان در جلو ) هست که حتماً می بایست لحاظ شود.
دوستان شما واقعا بی انصافید واقعا ازتون میخوام خوب فکر کتید،به کشورمون،به مملکتمون،به ایرانمون وبه یارانمون شما میدونید هر کدوم ازاین گاری هایی که تولیدمیشه، و فروش میره چه سودی برای آقایون داره؟ خوب ، امیدواریم یه کمی فقط یکمی از پول این گاری ها نصیب مردم بشه (جزو یارانشون) واقعا که حیا رو خوردین و بی حیایی رو غی کردین
خدارحم کند! توهین نکنید – عبارات غیر اخلاقی ننویسید- سیاسی نباشید-و…… واقعا خجالت چیز خوبیه! مملکتی که در آن انتقاد آزاد نباشه هرگز پیشرفت نخواهد کرد .
واقعا کاربرد این ماشین نا مشخصه اخه 300 400 کیلو بارو ماشینای خودمون میبرن واللااا .خجالت اوره اصلا فاجعه طراحی و دزدیه.دست از سر این پراید بر دارین برین بگین نتونستیم تا تحریم هارو ور دارن بسسسمونه اقا
اونقدر خجالت آوره و مایه سرافکندگی ملت ایران هستش که هرکسی این محصول ایرانی رو میبینه بغض توو گلوش گیر میکنه این بود تفکرات و آینده و مهندسی جوانان ایرانی که هرکدامشون توو مملکتهای دیگر باعث افتخار هستندو در مملکت خودمون باعت سرافکندگی
اهای ملت اینقدر از این وانت بار پراید تعریف و تمجید نکنید !سایپا اگه جرت داشت قیمت ماشین هاشو کاهش میداد! این وانت بار پراید فرضا” که وارد بازار بشه به چه کاری میاد! کیی ازش استفاده میکنه؟؟ به نظر من ساپیا این وانت بار پراید که ساخته اصلن بدرد نیمخوره! همون پراید معمولی بزنن بهتر از اینکه وانت بار پراید بسازن! خجالت داره واقعا” از این سایپا هیچ توقعی نمیشه داشت! فقط با این کاراشون قیافه ی ماشین و تغییر میدن همینو و بس! ترخدا خواهش میکنم از این وانت بار پراید تعریف نکنید همین!
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت ریاست محترم و زحمتکش ایران خودرو . در راستای خدمات و سرویس دهی شما کمال سپاس گذاری را دارم که با تدبیر و اندیشه مبتکرانه در ساخت یک خودرو کاملا ایرانی ( البته فقط سر هم بندی ) اینگونه تلاش نمودید که یک سفر دیگر و بسیار راحت با هزینه بیشتر به سرای باقی به ملت تقدیم نمودید . ( کمال تشکر و سپاس گذاری از جانب خدا و عزاییل به خاطر چنین سفری آسان را عرض مینمایم )
باراکلله!!!آفرین ….چه شاهکاری !!!!وانت دیگری در راه است …مرحبا بر شما غیور مردان صحنه ی صنعت ….با این خبر خودرو سازهای غربی تخته میشوند میروند سراغ گاری سازی….تبریک به ملت ایران …..من الان ذوغ زده ام بیش از این توان تایپیدن در من نیست!!!!!
این پراید 151 ب درد خوانواده هایه پر جمعیت و سرویس مدرسه هم نمیخورد.تورو خدا این مطالبه و پراید 151 رو نابود کنید وگرنه از جهان سوم به جهان دهم یازدهم میرسیم
شیرین
۱۴ بهمن ۱۳۹۱خجالت هم خوب چیزیه.آبرو ایرانیها رو بردید
علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۱بی نظیره…………
KHEDER KHAN
۱۴ بهمن ۱۳۹۱وانت کارا برای ناکار کردن ملت خوبه!!!
سعید
۱۴ بهمن ۱۳۹۱تنها توهینی که میشه فقط به مردم میشه پرایدکه 4م تومان ارزشش شده 18م تومان واقعا خجالت آوره.اسمشم گذاشتن تولید داخل .خدابه مارحم کند.
صمد مهندس می شود
۱۴ بهمن ۱۳۹۱از این همه تفکر سپاس گزاریم
امام مسلمین
۱۴ بهمن ۱۳۹۱آفرین بر شما بخاطر این همه پسرفت.اینم کار خودتون نیست چینی ها عقبشو برداشتن براتون چون ایرانی های متخصص همهشون اون طرف آب هستن چون تو مملکت خودشون قاچاق هستن فقط یه سری عقب مونده مملکت رو میچرخونا اینم نمونه ش متخصصینننننننننن
طاها
۱۴ بهمن ۱۳۹۱بیچاره نیسان!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هادی ارجمند
۱۴ بهمن ۱۳۹۱قیمت وانت کارا و شرایط فروش به چه نحوی است
عشق ماشین
۱۴ بهمن ۱۳۹۱یک لحظه اشک توی چشمام جمع شد و یاد وانتبار های آمریکایی افتادم که هیچ غلتی نمی توانند بکنند
سام عباسی
۱۴ بهمن ۱۳۹۱مقالتون رو خوندم برای یه کسی که وانت باز نیست بد نبود ولی اگه وانت باز باشی می دونی که بدترین مشکل این وانت نداشتن فریم در زیر شاسی است . برای فهمیدن نقش فریم زیر شاسی باید حتما وانت سوار باشی . وانت هایی مثل پیکان وانت و این وانت جدید فریم ندارند . حالا یعنی چی؟
یعنی بعد از دو سال باید حتما بندازیشون دور چون قسمت بار و قسمت سواری یک تیکه است یعنی فشار بار و عکس العمل اتاق منعکس می شه رو کل بدنه ، بعد از 6ماه کل بدنه به صدا می افته (این زمان با توجه به اضافه باری که میزنی متغیره) بعد 2 سال کلاً از کمر ماشین 2 تا میشه. برای درک بهتر باید اول پیکان وانت بشینی بعد مزدا وانت.
ahad
۱۴ بهمن ۱۳۹۱واقعا که مزخرفه
لیلا
۱۵ بهمن ۱۳۹۱سه چرخهااز این یه سرو گردن بالاتر وکارا تره
امید
۱۵ بهمن ۱۳۹۱ملت رو مسخره کردن اساسی. خجالتم خوب چیزیه
وحید
۱۵ بهمن ۱۳۹۱دست گلتون درد نکنه واقعا متاسفم واستون البته….
ابراهیم
۱۵ بهمن ۱۳۹۱ای کاش متخصصین عزیز کشورمون زودتر بهم می جنبیدن تا این خودروی بی نظیر به نمایشگاه خودروی سال 2013 دیترویت آمریکا می رسید!
واقعا جاش تو نمایشگاه خالی بود
درود بر نوابغ خودروساز داخلی کشور
.
.
.
.
در کل چند میگیرید بی خیال طراحی خودرو شید و دست از سر این پراید بردارید
مهران
۱۵ بهمن ۱۳۹۱بله…
این هم شاهکار مهندسی دیگر از سایپا.
میکروانت دیفرانسیل جلویی!!! بدون شاسی و فریم تقویتی که تنها حدود 900 کیلوگرم وزن دارد.
جنس هایی که به شما میرسد واقعاً تعریفی است! از تصمیم های کلانتان در ساخت یکی از عجیب ترین خودرو های تاریخ میتوان به این مهم پی برد!
منتظر نسخ آینده به همراه ایربگ های اضافی، ترمز ABS جانکاه با افزایش قیمت تا بیست میلیون تومان هستیم.
و البته صف های مردم بزرکوار برای خرید این شاهکار، همچنان که در یکی از نظرات شاهد آن هستیم که در مورد قیمت و شرایط فروش پرسیده شده.
البته در مورد این خودرو باید به دوستان خریدار گوشزد کرد مراحل خرید این خودرو کمی پبچیده تر از حالت عادی است زیرا شامل یک قیمت نهان نیز می باشد که دربردارنده ی قیمت روبه افزایش ( متناسب با دلار ) قبر برای یک یا دو نفر ( وابسته به تعداد سرنشینان در جلو ) هست که حتماً می بایست لحاظ شود.
با عرض ادب و احترام فراوان به مردم فهیم و عزیز.
فریناز
۱۵ بهمن ۱۳۹۱دوستان شما واقعا بی انصافید
واقعا ازتون میخوام خوب فکر کتید،به کشورمون،به مملکتمون،به ایرانمون وبه یارانمون
شما میدونید هر کدوم ازاین گاری هایی که تولیدمیشه، و فروش میره چه سودی برای آقایون داره؟
خوب ، امیدواریم یه کمی فقط یکمی از پول این گاری ها نصیب مردم بشه (جزو یارانشون)
واقعا که حیا رو خوردین و بی حیایی رو غی کردین
خدارحم
۱۵ بهمن ۱۳۹۱خدارحم کند!
توهین نکنید – عبارات غیر اخلاقی ننویسید- سیاسی نباشید-و…… واقعا خجالت چیز خوبیه!
مملکتی که در آن انتقاد آزاد نباشه هرگز پیشرفت نخواهد کرد .
نوری
۱۵ بهمن ۱۳۹۱واقعا کاربرد این ماشین نا مشخصه اخه 300 400 کیلو بارو ماشینای خودمون میبرن واللااا .خجالت اوره اصلا فاجعه طراحی و دزدیه.دست از سر این پراید بر دارین برین بگین نتونستیم تا تحریم هارو ور دارن بسسسمونه اقا
بهزاد
۱۵ بهمن ۱۳۹۱اونقدر خجالت آوره و مایه سرافکندگی ملت ایران هستش که هرکسی این محصول ایرانی رو میبینه بغض توو گلوش گیر میکنه
این بود تفکرات و آینده و مهندسی جوانان ایرانی که هرکدامشون توو مملکتهای دیگر باعث افتخار هستندو در مملکت خودمون باعت سرافکندگی
bizhan
۱۵ بهمن ۱۳۹۱بابا پراید وزن رانندشو بزور میکشید.وانتبارش دیگه چی بگم
ولی خوب سایپا هر مدل از تو پاچه ش در میاره.لامصب اصلا رو دستشم نمی مونه
mohammad
۱۵ بهمن ۱۳۹۱اهای ملت اینقدر از این وانت بار پراید تعریف و تمجید نکنید !سایپا اگه جرت داشت قیمت ماشین هاشو کاهش میداد! این وانت بار پراید فرضا” که وارد بازار بشه به چه کاری میاد! کیی ازش استفاده میکنه؟؟ به نظر من ساپیا این وانت بار پراید که ساخته اصلن بدرد نیمخوره! همون پراید معمولی بزنن بهتر از اینکه وانت بار پراید بسازن! خجالت داره واقعا” از این سایپا هیچ توقعی نمیشه داشت! فقط با این کاراشون قیافه ی ماشین و تغییر میدن همینو و بس! ترخدا خواهش میکنم از این وانت بار پراید تعریف نکنید همین!
mohammad
۱۵ بهمن ۱۳۹۱مرده شور هرچی وانس نیسان و وانت باره ببرن! اه گند ترین ماشین های دنیا هستند!
Aghil
۱۵ بهمن ۱۳۹۱با عرض سلام و خسته نباشید خدمت ریاست محترم و زحمتکش ایران خودرو .
در راستای خدمات و سرویس دهی شما کمال سپاس گذاری را دارم که با تدبیر و اندیشه مبتکرانه در ساخت یک خودرو کاملا ایرانی ( البته فقط سر هم بندی ) اینگونه تلاش نمودید که یک سفر دیگر و بسیار راحت با هزینه بیشتر به سرای باقی به ملت تقدیم نمودید . ( کمال تشکر و سپاس گذاری از جانب خدا و عزاییل به خاطر چنین سفری آسان را عرض مینمایم )
mohammad
۱۵ بهمن ۱۳۹۱این سایپا ابروی هرچی ایرانی تو دنیا بردند وقاحت از این بدتر! خجالت بکشید !!
MOSTAFA
۱۵ بهمن ۱۳۹۱هههههه… بابا اینقدر با مردم شوخی نکنید
ادی
۱۵ بهمن ۱۳۹۱باراکلله!!!آفرین ….چه شاهکاری !!!!وانت دیگری در راه است …مرحبا بر شما غیور مردان صحنه ی صنعت ….با این خبر خودرو سازهای غربی تخته میشوند میروند سراغ گاری سازی….تبریک به ملت ایران …..من الان ذوغ زده ام بیش از این توان تایپیدن در من نیست!!!!!
حامد
۱۵ بهمن ۱۳۹۱خدارو شکر که پرایدم هست که طراحان نابغه ایرانی این همه ذوق و هنر ناب ایرانی را روی آن پیاده کنن :
اگر نبود…
mehdi
۱۵ بهمن ۱۳۹۱این چه وضعی هست تویه ایران پرایدمیشود سوارشی اون هم گرون کردن
دل سوخته پراید
۱۵ بهمن ۱۳۹۱این پراید 151 ب درد خوانواده هایه پر جمعیت و سرویس مدرسه هم نمیخورد.تورو خدا این مطالبه و پراید 151 رو نابود کنید وگرنه از جهان سوم به جهان دهم یازدهم میرسیم
بیایید با هم دعا کنیم طراحان خودرو ………….